Omezení provozu

Vzhledem k  NOUZOVÉMU STAVU a  vysokému  riziku  přenosu infekčního onemocnění nebude do 14.4.2020 fungovat ortopedická ambulance
MUDr. Rudolf Uhlář

Děkuji za pochopení a prosím o případné přeobjednání po tomto datu

Akutní případy budou ošetřeny v KNTB či v nemocnice Vsetín

Artroskopie

Co je to artroskopie?

Artroskopie je moderní miniinvazivní vyšetřovací a operační technika. Umožňuje šetrně prohlédnout a okamžitě léčit vnitřní struktury kloubů kolene, ramene, hlezna či lokte.

Kdy je doporučována artroskopie?

Artroskopie je doporučována při podezření na poškození vnitřních struktur kloubů - jeho povrchu, chrupavek, menisků, vazů, manžet atd. Je vhodná jak k řešení traumatického poškození kloubů úrazovým dějem např. u sportovců, tak i pro neúrazová poškození kloubů např. artrózou.

Jak se provádí artroskopie?

Artroskopie se provádí v šetrné celkové anestezii, kterou zajišťuje anesteziolog. V anestezii operatér zavádí do kloubního prostoru tenkou trubičku zakončenou miniaturní kamerou a zdrojem světla. Tímto endoskopem prohlédne vnitřek kloubu a pomocí speciálních operačních nástrojů a přístrojů ihned provede potřebný chirurgický zákrok. Celou operaci sleduje operační tým na obrazovce monitoru.

Co následuje po artroskopii?

Po zákroku a probuzení z celkové anestezie je pacient převezen na oddělení.  Podle náročnosti výkonu je druhý či další dny propuštěn do domácí péče. Po artroskopii je nutné 7-14 dnů odlehčovat operovaný kloub pomocí vysokých či francouzských holí, někdy je třeba kloub fixovat ortézou. Pooperační kontroly a rehabilitaci  se plánují  podle operačního nálezu.